Handwerk voor het beste resultaat

We leven in een prachtige tijd. De moderne technieken brengen ons veel comfort en gemak in het dagelijks leven. We staan er relatief weinig bij stil, maar wat hebben we bijvoorbeeld een plezier van parkeerapps, betaal- en streamingdiensten, Google en onze superslimme mobiele telefoons. Al deze innovatie heeft ons leven, in vergelijking met onze grootouders, er een stuk aangenamer op gemaakt.

Wat we bij het gebruik van deze digitale diensten steeds vaker voor lief moeten nemen, is dat als er dan toch iets in het -efficiënt ingerichte- proces misgaat, het een enorme toer blijkt om dit bij de betreffende firma’s opgelost te krijgen. Oeverloos speuren op hun website naar een telefoonnummer van de klantenservice, lange telefonische wachtrijen, ongeïnteresseerde medewerkers; iedereen kent ongetwijfeld praktijkvoorbeelden die voor negatieve emoties zorgen. Vooral het persoonlijke contact lijkt de afgelopen jaren te zijn verdwenen uit de dienstverlening.

Persoonlijk contact
Ook in ons vakgebied heeft de tijd niet stil gestaan, met ontwikkelingen als uploadbare CV’s, vele vacature-portals en snelle, efficiënte wervingsprocessen. Soms zelfs zo efficiënt dat het voor de kandidaat niet eens meer vanzelfsprekend is dat ze überhaupt iets van een bedrijf horen nadat ze hebben gesolliciteerd. De knock-out-criteria lijken leidend te zijn geworden.

Bij dotConnect zijn wij ervan overtuigd dat het zoeken naar de ‘ideale kandidaat’ voor een groot deel uit handwerk en persoonlijk contact bestaat. Het begint natuurlijk met het opnemen van het profiel bij de opdrachtgever. Dit profiel staat in de meeste gevallen al op papier, maar er zit altijd een verhaal achter. En als wij er niet de tijd voor nemen om dát verhaal goed te achterhalen omdat we niet goed (kunnen) doorvragen, ligt er een wankele basis onder de zoekopdracht. Met behulp van dat achterliggende verhaal kunnen wij veel efficiënter (ja, daar is ‘ie dan toch) zoeken en aanmerkelijk scherper selecteren.

Live gesprekken
Ook blijkt in de praktijk dat de persoonlijkheid achter een prachtig CV een succesvolle match kan maken of breken. Het zijn juist de persoonlijke kwaliteiten van onze kandidaten die voor een bepaalde functie of opdracht het verschil maken. En om die persoonlijke kwaliteiten goed te kunnen doorgronden, investeren wij veel tijd in de live gesprekken met onze kandidaten.

Handwerk dus. Cruciaal voor een kwalitatieve bemiddeling. En dat is voor alle betrokken partijen, en dus ook voor onze opdrachtgevers, per saldo ook erg efficiënt.

Noem het gerust traditioneel of ouderwets, maar wij geloven hierin. En wij hopen het ook nog lang op deze manier mogen doen.

Meer weten?
Kunt u onze ervaring en kennis ook goed gebruiken in het vervullen van een vacature, of wilt u eens sparren of dit onderwerp? Neem dan contact met ons op via 035 – 695 35 40, of mail naar info@dotconnect.nl.

Share This